I det tolfte avsnittet av Techstudion går vi in på djupet i cyberincidenten som drabbade en begränsad del av vår kundmiljö i början på februari. Att inte prata om cyberattacker är att spela cyberbrottslingarna i händerna, för då kan de fortsätta med sin verksamhet utan att den blir synlig.
Alla kan drabbas av en cyberattack. Vissa kanske till och med skulle säga att det inte är en fråga om man drabbas, utan när. Hur kan vi som bransch komma ihop och stärka vårt försvar? Vi tycker att det är viktigt att prata om detta ämne, att anmäla attacker, vara transparenta och prata om det – inte att skämmas över och smussla med det.
I avsnitt 12 av Techstudion får du både kommunikationsperspektivet av vår Marketing Director Eva-Lotta Jonsvik och de tekniskt-stragetiska lärdomar av Johan Tilly, Business Area Manager Managed Services Provider. Lyssna in och få deras rekommendationer och lärdomar om vikten av transparens, kommunikation och relation mellan leverantör och kund.