
Support
Vårt sätt att jobba och vårt fokus på långsiktiga relationer har lett till att vi under många år blivit utnämnda som ledande inom kundnöjdhet. Detta är inget som gör oss mindre ödmjuka inför uppgiften, men visst är det roligt att få ett kvitto på att vi lägger vårt fokus där det ska vara: hos våra kunder.
Vad behöver du hjälp med?
Ekonomi- och fakturafrågor
Bankgiro
330-4086
Fakturafrågor:
Har du frågor om en faktura, skicka gärna ett mejl till: ekonomi@advania.com
Licens – Order, förnyelse och rådgivning
Behöver du hjälp?
Skicka ett mejl till: licens@advania.se
Produkt – Order och leveransfrågor
Order & Leveransfrågor
Om du har en fråga gällande en specifik order ber vi dig inkludera ditt ordernummer när du kontaktar oss.
Frågor gällande order och leveranser mejlas till: order@advania.se
Returer & Reklamationer
Vid reklamation kom ihåg att ange eventuellt serienummer, felbeskrivning och vid yttre skada – bifoga gärna foto i ditt mejl.
Skicka ditt mejl till: leveransadmin@advania.se
Tjänster – Support
Söker du efter support kring en tjänst eller utrustning?
ServicePortalen
Logga in för att beställa tjänster, få hjälp eller rapportera ett problem.
Skrivarservice
Är du en av våra avtalskunder ber vi dig gå vidare till din unika supportportal hos oss.
För att komma till rätt supportinformation, välj din tidigare leverantör av IT nedan.
Products and Logistics – Tidigare Lanteam
Behöver du hjälp?
Vi hjälper dig med alla supportfrågor som gäller tidigare Lanteams tjänster och lösningar. Om du inte hittar det du söker här på webben kan du alltid kontakta oss för mer information eller hjälp.
Real Estate – Tidigare Excanto
Region East – Tidigare Telecomputing
Återställ lösenord
Om du som användare i Visolit har glömt bort ditt lösenord till systemen kan du enkelt återställa det. Så här gör du:
- Ange ditt användarnamn (e-post)
- Ange en engångskod som du får via SMS
- Ange ett nytt lösenord
Återställ lösenord
Logga in: Citrix
Region Mitt – Tidigare IT-mästaren
För företag med utökad servicetid
Ditt företag kan ha ett utökat service och supportavtal, vilket innebär att du och företaget har rätt till utökad support efter ordinarie öppettider.
För att komma i kontakt med oss efter ordinarie öppettider så ringer ni det avtalade telefonnumret för dygnet runt support. Är du osäker kring vad som gäller, prata med personen på ditt företag som är ansvarig för kontakten med tidigare Visolit – eller fråga oss.
För företag utan utökad servicetid
För företag som inte har utökad servicetid finns även möjligheten att komma i kontakt med oss dygnet runt mot en debitering om 3 000 kronor per ärende samt löpande timdebitering. Ni ringer oss då dygnet runt på betalnummer 010-220 35 22.
Region South – Tidigare H2O Data
Region West – Tidigare Telecomputing Göteborg
Återställ lösenord
Om du som användare i Visolit har glömt bort ditt lösenord till systemen kan du enkelt återställa det. Så här gör du:
- Ange ditt användarnamn (e-post)
- Ange en engångskod som du får via SMS
- Ange ett nytt lösenord
Återställ lösenord