Pressmeddelande | Advania i topp när Radar undersöker Tillit och varumärke | Advania
Göran Gustavsson
Outsourcing 2023.01.23

Advania behåller den ledande positionen som det mest värdeskapande IT-bolaget inom outsourcing

För andra året i rad släpper Radar en rapport om Tillit och varumärkeskännedom hos IT-beslutsfattare i Sverige. Även detta år bekräftar rapporten att det är just tillit och förtroende som har störst betydelse när vi ska välja en samarbetspartner. IT-beslutsfattare i Sverige ser återigen Advania som ledande på att skapa värde inom kategorin Outsourcing av IT-tjänster.

I sin årliga rapportering undersöker Radar sedan i fjol även kännedomen av och tilliten till olika IT-bolag inom fem kategorier; Outsourcing, konsulttjänster, molntjänster, IT-säkerhetskonsulttjänster och Produktförsörjning (ny). Tjänster inom infrastruktur som hantering av applikationer, drift och lagring hör till området outsourcing.

Advania behåller sin topplacering när det gäller kännedom och tillit i kategorin Outsourcing även i årets undersökning. När Radar frågar om vilka leverantörer som överför högst värde i relation med sina kunder hamnar Advania i topp inom Outsourcing.

– Rapporten bekräftar det vi ser hos våra kunder. Med tanke på hur omvärlden ser ut har det förmodligen aldrig varit viktigare med omtanke och långsiktighet i en relation mellan kund och leverantör. Vi har sedan länge haft fokus på uppfyllelsen av varje kunds unika behov genom partnerskap och skräddarsydda lösningar som är kostnadseffektiva. En stor del i att vi får ut ett högt värde inom outsourcing för våra kunder är att vi har dedikerade lokala kundteam med decentraliserat ansvar och befogenheter. Det är Advanias sätt att jobba, det är vårt DNA, säger Göran Gustavsson, COO på Advania Sverige.

I takt med att IT flyttar in i verksamheternas kärnprocesser skapas en större efterfrågan på hur teknik kan hjälpa dem att digitalisera, automatisera och effektivisera. Radars rapport visar att det inte räcker med hög kompetens inom teknik utan det är rådgivning och förtroende samt framför allt tillit som skapar framgång och effektivitet i samarbete.

– För att erbjuda skräddarsydda IT-lösningar måste vi förstå våra kunder på djupet. Det är då vi kan hjälpa dem att bli effektiva, lönsamma och uppfylla verksamhetens behov. Sättet att uppnå detta är genom en långsiktig relation som är givande för båda partner. Det är kul att vi får ännu ett kvitto på att vår strategi ligger rätt i tiden genom den här rapporten, säger Göran Gustavsson, COO på Advania Sverige.

I rapporten menar Radar att den generella inställningen till leverantören, vad man har för förtroende till leverantören samt slutligen tilliten till leverantören är begrepp som kommer bli alltmer strategiskt viktiga att tolka och förstå. Radars rekommendation är att dessa begrepp bör vara en del i den traditionella leverantörsbedömningen eftersom de alltmer indikerar möjligheten till att skapa partnerskap i vår nya omvärld.

Läs mer om rapporten på Radars hemsida.

För mer information:
Göran Gustavsson, COO, Advania Sverige
Tel: +46 76-140 03 70
E-post: göran.gustavsson@advania.com

Om Radar
Radar levererar produkter och tjänster till såväl leverantörer som köpare av IT. Radars insikter och tjänster skapar möjligheten att styra, inte med svansen och information om vad som redan skett, utan med information om nuläge, planer och prioriteringar. Läs mer om Radar på https://radargrp.com/

Marketing Director

Eva-Lotta Jonsvik

Sveriges bästa branschblogg inom IT

Håll dig i loopen och prenumerera på vår blogg där vi bjuder på insikter, åsikter & inspiration!