Pressmeddelande: Polarium väljer Advania som ny IT-partner | Advania
Polarium erbjuder energilagring- och optimeringslösningar baserade på litiumjonbatterier.
2024.01.23

Polarium väljer Advania som ny IT-partner

Polarium Energy Solutions AB, en ledande utvecklare av energilagring, inleder ett strategiskt IT-partnerskap med Advania. Samarbetet innefattar hantering av Polariums globala IT-infrastruktur med målet att både stärka och optimera Polariums tekniska förmåga och effektivitet i takt med att bolaget tar en starkare marknadsposition.

I takt med Polariums globala tillväxtresa ser bolaget vikten av att ytterligare stärka sin IT-infrastruktur. Advanias expertis och omfattande tjänsteutbud positionerar Advania som en ideal partner för att möta dessa behov och stödja Polariums fortsatta framgång.

"I takt med att Polarium utvecklas till en ledande, hållbar och fullt integrerad energilösningsleverantör har behovet av en IT-partner som kan säkerställa vår kapacitet ökat. Advania är en komplett IT-partner som inte bara förstår våra behov utan delar också våra hållbarhetsambitioner, ett viktigt steg i vår fortsatta utveckling", säger Hanne Nikolaisen, EVP Business Operations & Strategy på Polarium.

Det nya avtalet omfattar hela Polariums IT-infrastruktur, vilket inkluderar allt från säkerhet och molntjänster till managerade IT-tjänster för slutanvändare, för att skapa en sammanhängande, effektiv och säker IT-miljö.

"Vi är väldigt stolta över att Polarium valt oss som en strategisk IT-partner. Vår expertis inom säker IT-infrastruktur och förmågan att skräddarsy lösningar är kärnan i vårt engagemang att stötta Polariums dynamiska tillväxt. Vi ser att vårt gemensamma engagemang för innovation och hållbarhet, kombinerat med det förtroende som Polarium visar oss, lägger grunden för ett framgångsrikt och långsiktigt samarbete", säger Johan Tilly, Business Area Manager, Managed Services Provider på Advania.

Eva-Lotta Jonsvik, Marketing Director, Advania

Olivia Lindelöf, Communications Manager, Polarium
E-post: olivia.lindelof@polarium.com

Om Polarium

Polarium är en ledande utvecklare av energilagring. Vi erbjuder energilagrings- och optimeringslösningar baserade på litiumjonbatterier for företag inom telekom, kommersiella och industriella fastigheter samt hushåll över hela världen. Polarium grundades 2015 med övertygelsen om att säkra, smarta och hållbara energilagringslösningar kommer att vara avgörande i övergången till ett fossilfritt energisystem. Vi är ett impact-bolag som gör förnybara energikällor planerbara.

På så vis bidrar vi till elektrifieringen och omställning till ett fossilfritt energisystem. Vår banbrytande och lättanpassade modulär batteriteknik gör att vi kan ligga i framkant for hållbara energilagrings- och optimeringslösningar såväl idag som imorgon. Polarium är ett snabbväxande, lönsamt, entreprenörsdrivet företag med ∼ 500 anställda, huvudkontor i Stockholm, produktion i Mexiko, Sydafrika och Vietnam, och kunder från Ghana till Svalbard. Läs mer på polarium.com.

HÖR AV DIG

Kontakta oss med eventuella frågor