Morgondagens kundservice | Customer Experience | Advania

 

Möt kundernas & agenternas behov

Idag förväntar vi oss som kunder en enkel och näst intill perfekt kundresa. Vi utgår ifrån att organisationer löser problemen åt oss direkt och det finns inget tålamod för dålig funktionalitet eller kommunikation. Vi vill ha personlig hjälp omedelbart, sömnlöst och anpassat efter våra behov, vilket många organisationer förknippar med stora kostnader.  

Vi på Advania lägger stor vikt på just kundkommunikation, enkla lösningar och bidrar med kunskap så att våra kunder och deras kunder kan få den användarupplevelse som dagens konsumenter kräver.

 

"För varje procentenhet högre kundnöjdhet så ökar avkastningen 5 procent"

- EPSI & SIQ

Kunderna & agenternas upplevelse

Det finns många lösningar och tjänster för att försöka möta kundens behov och minska belastningen på kundtjänstavdelningen. Vissa bättre än andra. Men innan man köper in dyra bot:ar och system är det bra att ställa sig själv två frågor:

1. Hur vill kunden bli bemött?

Kunderna är företagets hjärta och utan kunder finns det sällan någon business. Vet ni hur era kunder vill ta kontakt och vilka förväntningar de har?  

5 viktiga prioriteringar för nöjda kunder

Självbetjäning
Majoriteten av kunder idag räknar med att kunna lösa sina mindre ärenden själv och enkelt med BankID direkt via datorn eller telefon.

Övergång från online till kundtjänst
Kunderna vill enkelt kunna kontakta företaget om de inte kan lösa problemet på egen hand.

Ingen kötid
Ingen gillar att köa, men idag har kunderna förväntningar om att få hjälp snabbt utan långa kötider.

Veta vad som sagts och gjorts tidigare
Med de avancerade system som finns idag, förväntar man sig son kund att all korrespondens finns samlad och tålamodet kring upprepning är knappt.

Snabb hantering och direkta lösningar
Idag går det mesta snabbt och enkelt. En nöjd kund är en kund som slipper supportärenden helt och som får snabb ärendehantering och hjälp om problem uppstår. 

2. Hur skapar vi en bra arbetsmiljö för våra agenter?

Nöjda medarbetare jobbar bättre och är mer lönsamma. Vilka är de vardagliga problemen och vad kan ni göra för att underlätta för era agenter?

3 viktiga prioriteringar för nöjda agenter

Automatiserade tjänster med inbyggd agentöverlämning
Tänk på att samla all info på  så få ställen som möjligt. Lägg fokus på användarupplevelsen för kunden men även för agenterna på kundtjänst där kunden ofta hamnar. 

Ge agenten rätt verktyg; kortare ärenden och snabba svar ger kortare köer
Idag kan vi hitta svar på nästan vad som helst genom en enkel internetsökning. Ge era agenter de verktyg som behövs för att kunna ge snabbt svar på tal. En seg dator eller systemkrångel tar mycket energi för både agenten och för kunden i andra änden. 

Testa hela användarkedjan
Skapa en så enkel och smidig miljö som möjligt för både kunder, agenter och medarbetare så de kan fokusera på rätt saker för en snabb och enkel ärendehantering. 

 Varför? Jo, för att...

Nöjda agenter stannar kvar
Nöjda agenter ger bättre kundupplevelse
Nöjda agenter ger en lägre kostnad

 

Ladda ner vår guide:

Så skapas en lönsam kundresa – 7 enkla steg

 

Världsledande kundcenterlösning

Kundleverans är en del av vår kärnverksamhet och är under ständig utveckling. Därför satsar vi mycket på vår supportorganisation och skräddarsyr vårt erbjudande efter kundernas behov. 

Vi har valt  att arbeta med en leverantör av kundcenterlösningar, nämligen Genesys. På så vis kan vi specialisera oss på deras lösning och göra våra kunder nöjdare. Genesys är världsledande (enligt Gartner)  och valet var därför enkelt att satsa på deras plattform som täcker alla behov.

5 fördelar med plattformen

1. Arbeta där du är
2. Öppen plattform för snabba integrationer
3. Kort ledtid att komma igång
4. Gör det själv-administration
5. Överlägset användargränssnitt


Varför Advania?

Vägleder & anpassar efter era affärsmål

Vår styrka sitter i vår flexibilitet, kunskap och erfarenhet av att skapa långsiktiga strategier för våra kunder. Med bred kunskap och specialister inom varje område kan vi bidra med den helhetskompetens som företag idag ofta saknar, så att våra kunder tryggt kan följa marknadens krav utan långa, dyra och struliga it-processer. 

Ni kan själv välja om ni enbart vill ha hjälp med att hitta de bästa lösningarna för er eller flytta över hela it-driften till oss. Om ni vill implementera en produkt eller helt enkelt vill ha det som en tjänst. Efter många år av att hjälpa företag med tillväxt vet vi att goda relationer är det som gjort oss framgångsrika. Vi blir en trygg it-partner som tacklar utmaningarna med erfarna aktörer och affärsorienterade medarbetare.

 

Erbjud bättre kundservice med hjälp av AI

Lyssna på vårt webbinarium där vi tillsammans med Doberman berättar hur du kan både förenkla och effektivisera kundresan samt ger praktiska exempel på hur och när man bör använda AI. Vi berättar om vårt senaste projekt där Google AI integreras med Genesys kontaktcenter-lösning.

Partners beyond technology

Vill du veta mer om vad vi kan göra för dig?

Kontakta oss


Pär Lindström
Sales Specialist

+46 76 140 0041

?i