Advania Workplace | Klient

Ge dina kollegor en agil arbetsplats

En modern och mobil arbetsplats innebär att du och dina kollegor inte behöver oroa er för vare sig hård- eller mjukvara, skrivarna krånglar inte och medarbetarna är alltid utrustade med de bästa enheterna oavsett arbetsmiljö.

Vi vill göra det enkelt med en flexibel leveransmodell som omfattar hela livscykeln - vi ser helt enkelt till att sköta alla delar i din arbetsplats. Från det att hårdvaran köps in för första gången till det att licenserna analyseras och hårdvaran till slut byts ut. Vi tar alltså ansvar för hela leveranskedjan så att du och dina medarbetare kan fokusera på det ni är bäst på.

Mobilitet

Arbeta smidigare var du vill

Kontoret är inte längre den central varifrån allt arbete utförs. Du svarar på lika många mejl, diskuterar med kunder och skapar affärsplaner via mobilen. 

Alla behöver en telefon för att kunna utföra sina arbetsuppgifter på ett snabbare och smidigare sätt, vare sig de vill använda en iPhone eller Android. Vi kan hjälpa dig att få precis det dina medarbetare vill ha - till ett pris du kan leva med. 

Klient

Strulande klienter sänker ditt bolag 

Att dina arbetsverktyg – klienterna – måste fungera är en självklarhet och kostnaderna om arbetet i ditt företag står still är enorma. Det krävs dock tid, resurser och en väl inarbetad struktur för att detta kan skötas löpande på ett bra sätt.

Digitaliseringen av arbetsplatsen innebär att ni hela tiden måste anpassa er utifrån nya förutsättningar, och virtuella arbetsmiljöer blir allt vanligare vilket påverkar vad verksamheten kräver av IT-utrustning. 

Med hjälp av verktyg, processer och erfarna tekniker ser vi till att ni kan lova era användare att datorerna och programmen fungerar samtidigt som ni har kontroll över kostnaderna - då fortsätter er verksamhet att fungera.

Print

Utskrifter är fortfarande viktigt

Har du koll på vad era skrivare kostar? Oroa dig inte, vi kan bryta ner din kostnad per anställd och utskrift. 

Samtidigt kan vi hjälpa dig att få koll på säkerheten - en modern multifunktionsprinter i dag har 250 kända säkerhetshål - och göra om pappershanteringen till digitala processer. 

Advania Finance

Finansiering & Återtag

Advania Finance hjälper dig att få ut det mesta möjliga av IT-budgeten. Väljer du att leasa din IT-utrustning betalar du en fast avgift per månad eller kvartal och kostnaderna blir enkla att budgetera. Det är även smart att planera för regelbundna utbyten av IT-utrustning. 

Vår livscykelhantering är ett utmärkt exempel på hur IT-avdelningen kan vara en del av den cirkulära ekonomin. Att välja ett mer hållbart sätt att hantera er IT-utrustning sparar både ni och miljön på.

Digitalisera hållbart

Klimatsnurran

Få en överblick över era klimatutsläpp! Att IT-produkter och IT-tjänster leder till utsläpp av CO₂ och andra klimatpåverkande gaser under hela sin livscykel är inget nytt. Detta eftersom det förbrukas stora mängder material, energi, vatten och kemikalier – både vid tillverkningen, vid transporter och vid användning och återvinning av uttjänta produkter.

Med grund i detta har Advania, tillsammans med några av våra största partners, skapat en beräkningsmodell där vi hjälper till att räkna på hur stora utsläppen blir under hela livscykeln.

Arbeta modernt och flexibelt

Google Chrome Enterprise

Google Chrome Enterprise frigör företagsfunktionerna i Chrome OS, webbläsaren Chrome och Chrome-enheter. Med Chrome Enterprise får ditt företag tillgång till molnbaserade verktyg, integreringar med tredjepartsprodukter och support dygnet runt för IT-administratörerna.

Utnyttja kraften i molnet och öka produktiviteten hos era anställda genom att ge dem tillgång till snabba, säkra och flexibla datorer och arbetsverktyg.

Partnership beyond technology

Skolans nätverk måste klara av tre enheter per elev

"Fyra skolor i Herrljunga och Vårgårda kommun har fått nätverk som klarar tre uppkopplade enheter per elev. Klassrum, aulor, skolgårdar – till och med gymnastiken har fått bra trådlös täckning."

        - Jan Petterson, IT-chef Herrljunga och Vårgårda kommun

Kontakta mig


Fredrik Andersson Alktun

Sales Manager
+46 704 5435 82

?i