Retur

Det är naturligt att ha frågor. 

Innan du hör av dig kan du kika igenom de frågor vi får in mest och se om någon ställt samma fråga förut? Om du har en fråga för ett specifikt ärende ber vi dig inkludera ditt ordernummer när du kontaktar oss. 

 

Hur vet jag hur mitt ordernummer ser ut? 

  • Om du är kund hos Advania har du ett 5-siffrigt ordernummer.
  • Om du är kund hos före detta Caperio har du ett 6-siffrigt ordernummer.

 

Viktig information

Om du vill göra en retur av en produkt du beställt via vår e-shop ska detta göras via e-shopen. Du går tillväga så här:

  1. Logga in med dina inloggningsuppgifter i vår e-shop
  2. Klicka på Mina sidor
  3. Klicka på Returer
  4. Klicka på Skapa ny retur
  5. Fyll i formuläret och klicka på Spara

Vi kommer att kontakta dig för ytterligare information och anvisningar om hur du går tillväga. 

 

Vanliga frågor

Jag har gjort en felbeställning - vilken information behöver ni från oss och var ska jag vända mig? 

Returen skickas direkt till distributören efter godkännande av Advania. 

Vi behöver information som skick på leveransen, om paketet är obrutet/brutet. Distributören nekar retur på bruten förpackning och beställningsvaror. Vi uppskattar även serienummer, om det finns, för produkten.

Returavgift vid felbeställning om 300-500 kr samt egen bekostad fraktsedel.

Om du vill göra en retur av en produkt du beställt via vår e-shop ska detta göras via e-shopen. Du går tillväga så här:

  1. Logga in med dina inloggningsuppgifter i vår e-shop
  2. Klicka på Mina sidor
  3. Klicka på Returer
  4. Klicka på Skapa ny retur
  5. Fyll i formuläret och klicka på Spara

Vi kommer att kontakta dig för ytterligare information och anvisningar om hur du går tillväga. 

 

Jag önskar reklamera/returnera min beställning - vilken information behöver ni från oss och var ska jag vända mig?

Vi behöver en beskrivning av felet på produkten, ”trasig” fungerar inte. Vi vill även ha serienummer på aktuell enhet och information om ni önskar kredit eller ersättningsprodukt.

 

Mitt paket var skadat vid leverans - vad gör jag? 

Ta inte emot ett trasigt paket, neka leveransen och hör av er till oss. Om paketet ändå är mottaget, ta bilder och kontakta transportföretaget. Reklamation på transportskada sker direkt mellan transportföretag och slutkund.

?i