Pressmeddelande | Advania första 5-star Catalyst Partner | Advania
Tomas Wanselius, CEO på Advania Sverige
Hållbarhet 2023.06.21

HP utser Advania som första 5-star Catalyst Partner i Sverige

Advania Sverige AB blir först i Sverige och andra partnern i Norden att erhålla utmärkelsen HP Amplify Impact Catalyst 5-Star-partner.

–    Vi är stolta att som första och hittills enda partner i Sverige lyckas få utmärkelsen 5-Star Amplify Impact Catalyst partner. IT-branschen spelar en avgörande roll i att möjliggöra transformationen till en mer hållbar samhällsutveckling och våra kunder ställer allt högre krav på att vi som leverantör tar ansvar för hållbara insatser och samarbeten i hela värdekedjan. Denna certifiering är en fantastisk kvalitetsstämpel att vi fortsätter lyckas med det, säger Tomas Wanselius, CEO Advania Sverige.

HP:s partnerprogram Amplify Impact främjar åtaganden och samarbete för en cirkulär ekonomi med låga koldioxidutsläpp, fokus på mångfald och integration och att överbrygga den digitala klyftan. Inom programmets ramar sker utbildningsinsatser för Advanias medarbetare för att utvidga möjligheterna att skapa bestående positiva förändringar och maximera affärsmöjligheterna genom HP:s strategi för hållbar påverkan.

–    Amplify Impact uppmuntrar våra partners att överblicka fler parametrar än bara försäljningsintäkter, vilket innebär att de via programmet får verktyg som förankrar hållbara värden tillsammans med säljbaserade mål. Det är enbart ett fåtal partners i hela världen som uppnått 5-Star Catalyst, vilket är ett oerhört stort erkännande för Advanias imponerande arbete kopplat till hållbarhet och hållbara affärer, säger Maria Collin, Hållbarhetschef HP Norden.

Advania arbetar aktivt för att ligga i framkant och verka för hållbar utveckling och digitalisering. Nyligen antog den svenska verksamheten vetenskapligt baserade klimatmål enligt Science Based Targets initiative samt publicerade en koncernövergripande Hållbarhetsrapport för 2022

Relaterad pressbild hittar du här!

Rebecka Wärn, PR and Communication Manager, Advania Sverige AB
E-post: rebecka.warn@advania.se

Tomas Wanselius, CEO, Advania Sverige AB
Tel +46 704 54 35 24