Advania återigen ledande på att skapa kundvärde

Pressmeddelande
17.12.2019

Advania återigen ledande på att skapa kundvärde

Enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning är Advania Sverige ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2019. I år är det 15 leverantörer som Sveriges IT-kunder menar levererar kundvärde och kvalitet där Advania placerar sig i topp i tre av fyra kategorier; Användarnära IT, Verksamhetsnära IT och Infrastruktur.

Radar genomför sedan 2011 årligen en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet bland IT-leverantörer. Årets undersökning engagerade ca 1 000 svenska verksamheter i Sveriges största kvantitativa undersökning hos it-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet där Advania återigen hamnar högt upp på resultatlistan.

Att vi i år igen får ett sådant gott betyg av våra kunder känns extremt roligt, med tanke på den tillväxt vi haft under de två sista åren. Detta visar på att vi lyckats leverera IT-tjänster som gör skillnad i deras verksamheter trots förvärv och integration av nya företag och kollegor i Advania. Men det krävs alltid två parter i en kundrelation och jag vågar påstå att vi har branschens bästa kunder. Som ett bevis på att partnerskap fungerar har vi återigen lyckats att, tillsammans med våra kunder, förnya samtliga av våra avtal som löpt ut under året”, säger Daniel Albertsson, CMO Advania Sverige.

Advania Sverige har placerat sig i topp på Radars årliga leverantörskvalitetsgranskning sedan undersökningen började 2011.

Det här är beviset på att vi har den bästa servicen och tillför mest värde till våra kunder. Här har vi svart på vitt att våra medarbetares engagemang och kompetens ger resultat, säger Tomas Wanselius, CEO Advania Sverige.

Länk till Radars leverantörskvalitetsgranskning 2019

 

 

 

 


Fler pressmeddelanden
Back
?i